ضامن دادگاه برای مرخصی زندانی

این خدمات با استفاده از فیش حقوقی چه رسمی و خصوصی یا اسناد ملکی متناسب با خواسته دادگاه به عنوان وثیقه تهیه و ارایه می شود.

این ضمانت تا سقف مبلغ تعیین شده می باشد تا زندانی بعد از استفاده از مرخصی دوباره به زندان بازگردد. بسته به جرم و کیفر صادر شده هزینه سند برای مرخصی زندانی ممکن است ارزان قیمت باشد یا با قیمت های بالاتر.

لیست خدمات اجاره سند - اسلامشهر

انجام تمامی امور مربوط به دعاوی خانوادگی

ضامن فیش حقوقی برای دادگاه

طبق ماده 140 «دادگاه می‌تواند برای آزادی متهم تا صدور حکم قطعی، تأمین مناسبی از متهم یا وثیقه یا کفالت بگیرد.»

ضامن سند ملکی

بسته به سنگینی جرم و قرار وثیقه صادر شده از موسسه حقوقی حقیقت طلب ایرانیان می توانید درخواست تامین سند برای مرخصی زندانی کنید.

وکیل خانواده

وثیقه یا ضمانت دادگاه

یکی دیگر از قرارهای صادره شده توسط دادسرای محل می باشد که برای آزادی یا مرخصی زندانی با محدودیت خاص استفاده می شود. عموما افرادی که در مراحل ابتدای دادرسی یا تحقیقات مقدماتی و یا محاکمه هستند این وثیقه ها صادر می شود. 

کلمه وثیقه به معنای استوار و محکم کردن نام برده شده است. به عبارتی هر چیزی که باعث شود کار محکم کاری شود آن را وثیقه می گیوند. در دادگاه هم برای حضور مجدد زندانی بعد از اتمام مرخصی در زندان این وثیقه درخواست می شود.

سند برای مرخصی زندانی

وثیقه یکی از دلایل و ضمانتی است که بر خلاف دیگر وثیقه های خواسته شده در محکومیت های کیفری در اختیار دادسرا قرار می گیرد و در صورت تخلف زندانی عین مال یا وثیقه باید در اختیار دادسرا قرار بگیرد.

قرار وثيقه برای مرخصی زندانی طبق آیین دادرسی در صورتی که متهم در زندان باشد و به قید وثیقه ازاد شود مشروط می شود که زندانی اصالتا زندانی بوده اما به دلیل قرار خواسته می تواند موقتا خارج از زندان باشد تا در مواقع لزوم و درخواست دادگاه در محل زندان حضور یابد.

در چه صورتی می توان وثیقه برای مرخصی زندانی به دادگاه ارایه کرد؟

4 قاعده کلی برای استفاده از ارایه ضمانت لازم به دادسرا برای دادخواست مرخصی زندانی وجود دارد. اول اینکه بسته به نوع جرم باید بررسی شود جرم انجام شده سبک بوده یا جزی از جرم هایی است که استفاده از این مزایا منوط به طی شدن دوره خاصی است. هر چقدر جرم سنگین باشد در نتیجه هزینه وثیقه زیاد می شود.

شدت مجازات در نظر گرفته شده برای متهم هم یکی از دیگر از شروط استفاده از این ضمانت در دادگاه است. بسته به جرم انجام شده این ضمانت می تواند سنگین باشد یا اینکه فقط به یک فیش حقوقی تضمین انجام شود.

جهت بهره مندی از ضامن دادگاه برای مرخصی زندانی سابقه کیفری متهم نیز بسیار اهمیت دارد. هر چه قدر شخص سوابق کیفری زیادی داشته باشد به همان مقدار وثیقه درخواست شده سنگین تر خواهد بود.

وضعیت فردی زندانی یکی دیگر از شروط این درخواست می باشد. چنانچه زندانی از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد از وثیقه کمتری برای او استفاده می شود.

با توجه به توضیح بالا شرایط زیر برای ضمانت مرخصی زندانی از زندان می توان در قبال وجه نقدی، فیش حقوقی، مال منقول، مال غیر منقول باشد که هدف ما در این موسسه ارایه ضمانت سند غیر منقول برای تامین مرخصی زندانی از زندان است.

ضبط وثیقه در صورت عدم تسلیم زندانی

گاها خانواده ها از روی دلسوزی با بازداشت سند در قبال مرخصی زندانی بدون هیچ تضمین اجرایی عملا خطر از دست دادن وثیقه به نفع دادسرا را دارند. در صورتی که زندانی در مدت مشخص بعد از اتمام مرخصی خود را به زندان معرفی ننماید، دادگاه از وثیقه گذار می خواهد تا وی را پیدا کرده و تحویل دهد. در غیر اینصورت ظرف 20 روز وثیقه را اجرا گذاشته و به نفع خود مصادره می کند.

ما در موسسه حقوقی حقیقت ایرانیان تامین وثیقه را آسان و مشروط به ضمانت های خانوادگی کردیم تا هم زندانی راحتر از مرخصی استفاده کند و هم ضامن گذار از بابت ارایه سند خود خیال آسوده داشته باشد.

 

با توجه به نظر قاضی زندان، زندانی می تواند درخواست ضمانت کرده تا خانواده وی با تامین آن موجب استفاده از مرخصی از زندان فراهم کنند.

این شرایط از جانب مسئول قضایی معین می شود. اگر قرار صادره سبک بوده نیازی نیست و اگر قرار سنگین باشد باید از ضمانت ملکی برای اینکار استفاده کرد.

 

در هر صورت می توان اینکار را انجام داد. حتما نیاز نیست شخص ثالثی این کار را انجام دهد. می توانید با همکاری موسسه حقوقی حقیقت طلب ایرانیان از این مزایا استفاده کنید.

وکیل خانواده در اسلامشهر

قبول کلیه دعاوی مرتبط با حقوقی و کیفری، اجاره سند و تامین دلیل، امور مربوط به دادگاه خانواده و تنظیم اوراق قضایی به همراه خدمات رایگان مشاوره حقوقی با 14 سال سابقه درخشان

وکیل اجاره سند - هادی پور