وکیل خانواده

وکیل حضانت

حضانت فرزند یکی از اقسام مراحل دادخواست طلاق از دادگاه برای زوجینی می باشد که دارای فرزند می باشد.  حال این فرزند اگر دو نفر یا بیشتر باشد پیچیده شده و سختی خود را خواهد داشت. اما اینکه چگونه و به چه روشی درخواست حضانت فرزند را از دادگاه بخواهید پیشنهاد می کنیم خدمات را مطالعه کنید تا بیشتر با فرآیند های حضانت فرزند آشنا شوید.

لیست خدمات وکیل حضانت - اسلامشهر

انجام تمامی امور مربوط به دعاوی خانوادگی

حضانت فرزند یکی از اقسام مراحل دادخواست طلاق از دادگاه برای زوجینی می باشد که دارای فرزند می باشد.  حال این فرزند اگر دو نفر یا بیشتر باشد پیچیده شده و سختی خود را خواهد داشت. اما اینکه چگونه و به چه روشی درخواست حضانت فرزند را از دادگاه بخواهید پیشنهاد می کنیم خدمات را مطالعه کنید تا بیشتر با فرآیند های حضانت فرزند آشنا شوید.

نقش نوع طلاق در حضانت فرزند

بسته به طلاق انجام شده حضانت فرزند هم تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر طلاق توافقی باشد در این صورت مشخص می شود فرزند نزد چه کسی باشد و نباشد. در این صورت خود والدین با توافق همدیگر حضانت فرزند را خواهند داشت.

طلاق توسط مرد یا زن نسبت به حضانت فرزند یکی دیگر از اقسام طلاق است که عمدتا دارای اختلاف می باشد. در این صورت این دادگاه است وارد عمل شده و حق حضانت فرزند را مشخص می کند.

انواع حضانت کودک از نظر قانون

حضانت به چهار قسم مختلف تقسیم می شود که در ادامه توضیح و شرایط هر کدام خواهیم پرداخت :

  1.  حضانت قانونی
  2. حضانت فیزیکی
  3. حضانت انفرادی
  4. حضانت انحصاری

 حضانت قانونی فرزند

حضانت قانونی در برگیرنده جنبه های زندگی یک کودک می باشد. تصمیم گیری در مورد چگونگی درس خواندن، محل تحصیل، نوع مذهبف روش تربیت و مراقبت های پزشکی بخشی از حضانت های قانونی است. هر چند در بسیاری از محاکم این اقسام در حضانت هم ذکر می شود که حق نگهداری از کودک به صورت کامل انجام شود.

پیشنهاد می شود به هیچ وجه نظر دیگران در مورد حضانت را به کار نگیرید چون باعث اختلاف شده و ممکن است باعث زندانی شدن و شرمسازی والدین شود. لذا بسته به نوع حضانت شرایط زندگی خود و تحت نظر وکیل قانونی مربوط به حضانت فرزند انجام شود.

حضانت فیزیکی

این حضانت به معنی دادن نگهداری از کودک توسط هر دو والدین برای جلوگیری از ورود ضربه روحی به کودک است. در این حضانت والدین توافق می کنند نزدیک به هم زندگی کرده و نسبت به تربیت فرزند هر دو به یک اندازه نقش داشته باشند.

فرزند با والدی که زندگی می کند دارای حضانت می گویند. و والدی که دور از کودک ارتباط دارد و فقط از طریق ملاقات با کودک او را می بیند به او حضانت غیر می گویند. 

 

حضانت انحصاری

تعیین انحصار حضانت از فرزند به عهده دادگاه است. ممکن است به دلیل وضعیت جسمی و حالت هر یک والدین نظیر معتاد بودنف دایم الخمر بودن یا مشکلات روانی دادگاه خود مشخص کند فرزند پیش کدام بماند. 

حضانت انحصاری در کل بسته به شرایط جسمی و توان نگهداری از کودک دارد. اگر هر دو والدین شرایط نگهداری از کودک را نداشته باشند در این صورت دادگاه یکی از اقوام درجه یک را تعیین کرده و با محدودیت های انحصاری حق ملاقات با فرزند والدین را خواهد داد.

والدینی که با هم زندگی نمی‌کنند، زمانی که مسئولیت‌های تصمیم‌گیری و یا کنترل فیزیکی و حضانت فرزندانشان را به اشتراک می‌گذارند، حضانت مشترک دارند (که به آن حضانت مشترک نیز گفته می‌شود). اگر والدین طلاق گرفته باشند، از هم جدا شده باشند، یا دیگر زندگی مشترک نداشته باشند، یا حتی اگر هرگز با هم زندگی نکرده باشند، حضانت مشترک می تواند وجود داشته باشد.

حضانت مشترک 

این حضانت به صورت مساوری بین والدین تعیین می شود. در این صورت کودک به طور مساوی در بین والدین خود حضور داشته و زندگی خود را ادامه می دهد. مگر اینکه والدین جوری دیگری توافق کرده باشند که در صلاحیت دادگاه است. 

در حضانت مشترک مراحل زندگی فرزند از تحصیل تا حیات به عهده تصمیم هر دو طرف می باشد و تنها والدین دور از هم با فرزند مشترک زندگی می کنند.

تفاوت حضانت فرزند دختر و پسر

بسته به جنسیت فرزند حضانت متفاوت است. اگر فرزند پسر زیر 7 سال باشد در این صورت حضانت نگهداری به عهده مادر است. اگر فرزند بین 7 تا 15 سال باشد حضانت و نگهداری از اوب ه عهده پدر است. بعد از این تاریخ کودک زیر نظر دادگاه تصمیم خواهد داشت با کدام یک از والدین زندگی کند. در تمامی مراحل نفقه فرزند به عهده پدر می باشد.

فرزند دختر تا سن 9 سالگی حق زندگی با مادر را دارد و بعد از این سن تا سن 15 سال به عهده پدر است. خود فرزند 

بهترین وکیل حضانت فرزند در اسلامشهر

همانطور که گفته شد شرایط طلاق در حضانت فرزند تاثیر دارد. اگر والدین تصمیم درست نگیریند روی روحیه و زندگی کودک تاثیر گذاشته و ممکن است عواقب جبران ناپذیری را متوجه والدین کند.

از آنجاییکه مراحل اداری قانونی حضانت فرزند طولانی است پیشنهاد می شود با درخواست وکیل خوب حضانت در اسلامشهر از موسسه حقوقی حقیقت طلب ایرانیان شرایط آسان گرفتم حضانت کودک را به ما بسپارید. با 17 سال سابقه آماده پذیرش وکالت امور حضانت کودک شما هستیم.

وکیل خانواده در اسلامشهر

قبول کلیه دعاوی مرتبط با حقوقی و کیفری، اجاره سند و تامین دلیل، امور مربوط به دادگاه خانواده و تنظیم اوراق قضایی به همراه خدمات رایگان مشاوره حقوقی با 14 سال سابقه درخشان

وکیل اجاره سند - هادی پور